Systeemhelm CGM 568A BER MONO mat zwart (dubbel vizier)
Artikelinformatie
CGM 568A BER MONO
Een gloednieuwe upgrade voor een helm die, net als zijn voorganger 508 BERLINO, de ideale partner is voor elke reis. De 568 BER is een systeemhelm met schaal in HPT (High Performance Terpolymer) die geproduceerd wordt in twee externe maten voor een perfecte pasvorm. Het ventilatiesysteem dat de luchtstromen in de schaal leidt, zorgt voor het behoud van een optimale temperatuur, zelfs tijdens de heetste dagen, terwijl de neusdeflector, de kindeflector en de nekdeflector de rijwind tegenhouden om de helm stabiel en stil te houden, zelfs bij hoge snelheden . Het externe vizier is opklapbaar, met snelsluiting en met vergrendeling in gesloten positie en ook voorbereid voor Pinlock 70. Het verborgen zonnevizier helpt de drager om zich eenvoudig aan te passen aan verschillende helderheidsomstandigheden. De zeshoekige, thermisch gevormde, voeringset is gerealiseerd met ExtraCool-stof en biedt ruimte voor de pootjes van een bril. Deze helm is voorbereid voor installatie van een intercomsysteem. De hoogwaardige uitrusting van de helm wordt gecompleteerd door de micrometrische gesp en de driekleurige elastische riemlus.
Krasvaste lak
Elke schaal wordt, na te zijn gladgestreken, voorzien van verschillende laklagen. Daarna wordt de buitenschaal afgewerkt met een transparante, krasbestendige lak. Hierdoor zal de helm minder snel beschadigen.Lang Vizier met anti-kras coating
Tijdens het gebruik van het vizier kan deze beschadigen. De kleine krasjes kunnen op zonnige dagen het zicht verminderen. Door de anti-kras coating zal het vizier minder snel beschadigen. Let er wel op dat er geen scherpe voorwerpen tegen het vizier aankomen zoals sieraden of sleutels. Het vizier mag vanwege de coating alleen worden schoongemaakt met water en afwasmiddel. Door gebruik van sterke schoonmaakmiddelen kan de coating beschadigen.Geïntegreerd zonnevizier
Het geïntegreerde zonnevizier is eenvoudig te gebruiken. Door aan de hevel van het vizier te trekken komt het vizier naar beneden. Op deze manier hoef je geen zonnebril te dragen op zonnige dagen. Het zonnevizier houdt de meeste zonnestralen tegen en kan gecombineerd worden met een zonnebril. Wordt het te donker schuif je het vizier weer eenvoudig omhoog en gebruik je het transparante vizier.Luxe binnenvoering
De binnenvoering is wat luxer ten opzichte van de standaard binnenvoering. De voering is gemaakt van verfijnde materialen en heeft een luxe uitstraling. De kleuren van de voering matchen met de buitenzijde van de helm. De luxe binnenvoering vind je vaak bij de duurdere helmen.Uitneembare binnenvoering
De binnenvoering is bevestigd met drukknopen of klittenband aan de binnenschaal. Door de uitneembare binnenvoering kan deze gewassen worden met neutrale zeep. Op deze manier blijft de voering in goede kwaliteit en de helm fris. Vaak zijn behalve de binnenvoering ook de wangkussens uitneembaar.Neusdeflector
De neus deflector zorgt dat warme lucht niet tegen het vizier wordt geblazen. Op deze manier wordt er voorkomen dat condens op het vizier komt het zicht kan verminderen. Als alternatief kan er een Pinlock vizier in de helm worden geplaatst.Kin deflector
Door gebruik te maken van de kin deflector wordt de ruimte onder de kin afgesloten. Op deze manier zal de helm stiller zijn en wordt de stabiliteit verbeterd. Een kin deflector is alleen mogelijk in een systeem of integraalhelm.Snelsluiting
De snel sluiting is de meest gebruikte sluiting bij helmen en gemakkelijk in gebruik. De ratelsluiting zorgt ervoor dat deze op de juiste stand kan worden afgesteld. De sluiting wordt eenvoudig geopend door aan de rode lus te trekken.Quick release vizier
Met een quick release vizier is het vizier gemakkelijk en snel te demonteren. Hier is geen gereedschap voor nodig. Om het vizier te verwijderen dienen er 2 knoppen ingedrukt te worden aan weerszijde van de baseplate op de helm.Uitneembare wangkussens
Behalve de binnenvoering kunnen ook de wangkussens verwijderd worden. Deze zitten vast met klittenband of meerdere drukknopen. Door de wangstukken te wassen met neutrale zeep blijven deze langer fris. Let er wel goed op dat de wangstukken goed droog zijn als deze weer in de helm worden geplaatst.Gemiddeld gewicht maat M +/-1600gr
Het gewicht van de helm is afhankelijk van het type helm. Een jethelm is over het algemeen lichter dan een systeem helm. Ook is glasfiber lichter dan polycarbonaat. De helm wordt vaak gewogen in de maat M zonder vizier. Het tweede getal op de sticker aan de achterkant van de helm geeft het gewicht van het vizier aan.Maten XS-S-M-L-XL-XXL
De maat van de helm wordt bepaald door het aantal centimeters hoofdomvang. De omvang wordt gemeten met een meetlint boven de oren langs het breedste gedeelte van het hoofd. Het aantal centimeter bepaalt de maat. De maten zijn echter een indicatie. Dit geeft geen garantie dat de helm ook zal passen. Bekijk per merk hoe de maatindeling is berekend.Klik hier om uw helmmaat te bepalen.
Verschillende maten helmschalen
Door gebruik te maken van verschillende helmschalen krijgen de helmen een nog betere pasvorm. De kleine helmschalen worden gebruikt voor de kleinere maten en de grotere helmschalen voor de grote maten. Op deze manier heeft de maat XS een kleinere buitenschaal dan de maat XXL.Pinlock voorbereiding
Als een vizier is voorbereid voor Pinlock herken je dit aan speciale pinnen die aan de zijkant van het vizier zijn aangebracht. Tussen deze pinnen kan er een extra vizier worden geplaatst die het beslaan van het vizier tegengaat. Als het buiten koud is en binnen in de helm warm kan er condensatie optreden. Het Pinlock vizier zorgt ervoor dat het zicht behouden blijft. Het Pinlock vizier kan blijven zitten als de helm niet wordt gebruikt.Kantelbare vizier bevestiging
Door het kantelbare bevestigingssysteem wordt het vizier nog beter tegen de rubberen rand van de helm aangedrukt. Op deze manier sluit het vizier optimaal af. Dit zal niet alleen de kou tegen gaan maar maakt de helm ook stiller. Het is belangrijk de rubberen rand in te smeren met een beetje siliconen om uitdroging tegen te gaan.P/J Keuring
In alle helmen zit een keuringlabel. Op dit label staat een cijferreeks die beginnen met een letter en dan een aantal cijfers. De letters bestaan uit J, P of NP. De J staat voor jethelm, P, voor Protected en NP voor Not Protected. Met de letters P/J op het keuringslabel ben je verzekerd als je zowel open als gesloten rijdt met de helm.Systeemhelm
Een systeemhelm is een helm waarbij het kinstuk kan worden opengeklapt naar boven. Het grote voordeel is dat je hierdoor met een open helm kunt rijden. Daarnaast kun je de helm ophouden als je wilt communiceren met je passagier. De systeemhelmen worden vaak gebruikt in de stad.Intercom ready
Deze helm is ontworpen voor een Bluetooth-communicatiesysteem of intercom. Hiermee kunt u een communicatiesysteem installeren zonder de helm zelf te vervangen. De voorbereiding van het communicatiesysteem of de intercom doet op geen enkele manier afbreuk aan de veiligheid van de helm. De helm is voorzien van een behuizing voor de headset en er is een bevestiging r om de microfoonstang gebruiksklaar te houdenECE-R 22.06 keuring
Als je in Europa op een brommer, scooter of motor wilt deelnemen aan het verkeer ben je verplicht om een helm te dragen met de ECE-goedkeuring. Deze keuring bestaat uit een aantal minimumeisen waar een helm aan moet voldoen. De ECE-keuring vind je op het label die op de kinband is genaaid.Extra cool binnenvoering
De extracool binnenvoeringen zijn gemaakt van een nieuwe ademende stof met een innovatief ontwerp.Air stream system
Deze helm is uitgerust met ventilatieopeningen aan de voorkant waardoor de frisse luchtinlaat die door de juiste kanalen in de binnenschaal gaat, bij de rijder aankomt, waardoor de binnenkant van de helm fris en zuurstofrijk blijft.Elastische lus
Elastische stoffen lus waarmee u de overtollige riem in de opgevouwen positie kunt vergrendelen.Voorbereid voor brildragers
De interne vulling is gemaakt met een speciale behuizing voor de slapen van de bril, dit systeem is ontworpen om optimaal comfort te bieden aan brildragers.HPT-schil
De schaal is spuitgegoten, de thermoplastische polymeren, eenmaal afgekoeld en uitgehard na het gietproces, garanderen een hoge mechanische weerstand voor maximale impactbescherming, in een breed temperatuurbereik, en een hoog vermogen om energie als gevolg van een impact af te voeren. Bovendien behoudt de gegoten schaal jarenlang zijn oorspronkelijke structuur, zonder vervorming of instabiliteit.Viziervergrendeling in gesloten stand
Het vizier is uitgerust met een speciaal vergrendelingsmechanisme waarmee het in gesloten toestand stevig kan worden vergrendeld.Noodontgrendelingssysteem
SOS RELEASE SYSTEM stelt u in staat om de wangkussens snel te verwijderen, in geval van nood, terwijl de helm wordt gedragen. Door aan de rode noodstrippen te trekken, worden de drukknopen losgemaakt en is het mogelijk om de wangkussens uit het onderste deel van de helm te halen. Dit systeem mag alleen in noodgevallen worden gebruikt.Nek deflector
Het is een stoffen bescherming langs de omtrek van de nek die voorkomt dat er lucht in de helm komt, waardoor de stilte en stabiliteit toenemen.Artikelnummer: CGM Helmets 568A-ALV-01_B1
Fabrikant: CGM Helmets, Zona Industriale Aversa Nord, 81030, Gricignano di Aversa (CE), Italia, www.cgmitalia.net
Specificaties
Type | : | Systeem |
Kleur | : | Zwart |
Pinlock | : | Ja |
Documentatie
Instruction_Manual_568.pd...
Aanvullende artikelen
Aanbevolen artikelen
Losse onderdelen